Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

Pod znakiem trójramiennej gwiazdy

Mercedes-Benz od 130 lat precyzyjnie realizuje swój plan wyznaczając trendy w motoryzacji, stale podnosząc jakość, zdobywając nowe rynki i rozbudowując sieć fabryk na świecie.

Niemiecka marka samochodowa jest uosobieniem komfo"Mit rtu, jakości budowanej w oparciu o wieloletnie doświadczenie, designu oraz inteligencji auta wykorzystującej najnowsze technologie. Eksperci firmy stale poszukują najlepszych rozwiązań motoryzacyjnych, zróżnicowanych pod względem potrzeb odbiorców na całym świecie. Taką możliwość daje firmie rozbudowana sieć własnych zakładów produkcyjnych, baza dostawców i centrów badawczo-rozwojowych. Budując modele jutra, Mercedes odpowiada na potrzeby współczesnego klienta, szukającego nowych, podnoszących komfort życia rozwiązań.

Na szlaku sukcesów

Historia motoryzacji to historia firmy i marki Mercedes, a wszystko zaczęło się od połączenia talentu kilku osób. Karl Benz i Gottlieb Daimler, mimo że zaczynali jako konkurenci, mieli jeden cel: rozwój mechanicznych silników napędzających pojazdy. W grudniu 1883 roku Karl Benz założył swoją firmę w Mannheim. Siedem lat później, w listopadzie 1890 roku, powstała w Cannstatt firma Daimler-Motoren-Gesellschaft. Symbolem ich wspólnego marzenia stało się koło zębate, otoczone wieńcem laurowym, które na przestrzeni lat ewoluowało do znanego dziś, szanowanego i rozpoznawanego na całym świecie symbolu trójramiennej srebrnej gwiazdy.

Art & Stars & Cars im Mercedes-Benz Museum: Vom 10. Mai bis zum 25. September 2011 ist die Daimler Kunst Sammlung erstmalig zu Gast im Mercedes-Benz Museum in Stuttgart. Links: Benz Patent-Motorwagen von 1886 in Mythos 1 "Pioniere- Die Erfindung des Automobils". Rechts: Andy Warhol, Benz Patent-Motorwagen 1886, 1986/Daimler Kunst Sammlung Stuttgart/Berlin. Foto: Uwe Seyl, Stuttgart © Daimler AG ; At the "Art & Stars & Cars" exhibition at the Mercedes-Benz Museum in 2011, the Benz patent motor car came face to face with its artistic realisation by Andy Warhol.;

Rozwój firmy to o wiele więcej niż symbole. Nowe rozwiązania technologiczne, jakie sukcesywnie oferowała firma oraz wyzwania, których nie bała się podejmować, zmieniły bieg historii motoryzacji, a tym samym historii ludzkości i świata. Gdy na drodze Benza i Daimlera, współpracującego wówczas z innym pionierem Wilhelmem Maybachem, stanął Austriak Edward Jellinek, według jego specyfikacji powstał pierwszy Mercedes, nazwany imieniem jego córki. Ich automobile w błyskawicznym tempie zaczęły podbijać serca i umysły ludzi i zmieniać nieodwracalnie świat w którym żyjemy. 28 czerwca 1926 roku doszło do połączenia firm Benza i Daimlera, a od tego momentu wszystkie produkowane przez firmę samochody będą nosiły nazwę Mercedes.

Tak zaczęła się najdłuższa w historii motoryzacji współpraca. Związek ten trwał do 1998 roku, kiedy koncern zdecydował się wykupić większość udziałów w amerykańskiej firmie Chrysler. Mariaż opłacał się każdej ze stron. Dla firmy Daimler-Benz był przepustką do rynku amerykańskiego, a Chrysler skorzystał z technologicznych rozwiązań, z których słynie Mercedes. DaimlerChrysler przetrwał do 14 maja 2007 roku.

Być liderem

Mercedes to nie tylko historia i teraźniejszość motoryzacji. Jako lider zmian i rozwoju rynku, inwestuje w badania i rozwój alternatywnych układów napędowych. Projektuje pojazdy przyszłości napędzane elektrycznie lub w oparciu o technologię hybrydową. Wyznacza standardy w technologii i innowacyjności, wykorzystując potencjał, który daje historia oraz globalne doświadczenie i zakrojone na szeroką skalę badania.

Czy wiesz, że…

ETYKA BIZNESU DAIMLER AG

Do starych, dobrych cech kupieckich należy przestrzeganie prawa. Tak ujmowali to Gottlieb Daimler i Carl Benz, założyciele naszego przedsiębiorstwa. W tym duchu podkreśla to także stale nasz obecny prezes zarządu, dr Zetsche: „Compliance to w grupie Daimler nie opcja, tylko integralna i trwała część naszej kultury“. W ciągu wielu dziesięcioleci – od założenia firmy Benz & Co. w 1883 roku w Mannheim oraz Daimler-Motoren-Gesellschaft w 1890 roku w Cannstatt – nasza działalność biznesowa globalizowała się i stawała coraz bardziej kompleksowa. Wymogi prawne, jakim bez żadnych ograniczeń muszą dziś sprostać nasi pracownicy, są zróżnicowane jak nigdy dotąd, a ich przestrzeganie to dla nas sprawa priorytetowa.

Definicja compliance
Podstawę naszej działalności najlepiej charakteryzuje angielskie słowo compliance, oznaczające zgodność, przestrzeganie oraz respektowanie. Pod pojęciem compliance rozumiemy w koncernie Daimler przestrzeganie wszystkich – istotnych dla naszego modelu biznesowego – przepisów prawa, regulacji i dobrowolnych zobowiązań, a także odpowiednich wewnętrznych procedur i wytycznych, podczas wszelkich działań koncernu.

Organizacja compliance grupy Daimler
Dział Group Compliance (GC) definiuje coroczny program antykorupcyjny i wspiera jego realizację na całym świecie.

Zgłaszanie naruszeń przepisów i łamania zasad:  Business Practices Office (BPO)

Jednostkę Business Practices Office (BPO) utworzyła w 2003 roku Komisja Rewizyjna Rady Nadzorczej Grupy Daimler. BPO z siedzibą w Stuttgarcie odpowiada za przyjmowanie oraz dokumentowanie wskazówek dotyczących przypadków potencjalnego naruszania przepisów lub regulacji obowiązujących wewnątrz organizacji. BPO uruchamia w takich przypadkach i koordynuje wewnętrzne procedury sprawdzające.

Wszelkie nadużycia i nieprawidłowości mogą zgłaszać do BPO zarówno pracownicy, jak i partnerzy zewnętrzni na całym świecie, a dużą skuteczność systemu zapewnia ochrona osób zgłaszających się oraz tych, których zgłoszenia dotyczą. W przypadku, gdy zezwalają na to lokalne przepisy o ochronie danych, zgłoszenia mogą być również anonimowe.

Kodeks zasad (pdf)

Usa
Decherd
Usa
Mishawaka
Usa
Tuskalosa
Brazylia
Iracemápolis
Slowenia
Novo Mesto
Maribor
Rpa
East London
Niemcy
Stuttgart-Untertürkheim
Kuppenheim
Sindelfingen
Berlin
Kölleda, Arnstadt
Rastatt
Brema
Affalterbach
Hamburg
Kamenz
Polska
Jawor
Austria
Graz
Francja
Hambach
Węgry
Kecskemét
Rumunia
Sebeş, Cugir
Finlandia
Uusikaupunki
Chiny
Pekin
Tajlandia
Bangkok
Vietnam
Ho Chi Minh
Malezja
Pekan
Indonezja
Dżakarta
Indie
Pune

ETYKA BIZNESU DAIMLER AG

Do starych, dobrych cech kupieckich należy przestrzeganie prawa. Tak ujmowali to Gottlieb Daimler i Carl Benz, założyciele naszego przedsiębiorstwa. W tym duchu podkreśla to także stale nasz obecny prezes zarządu, dr Zetsche: „Compliance to w grupie Daimler nie opcja, tylko integralna i trwała część naszej kultury“. W ciągu wielu dziesięcioleci – od założenia firmy Benz & Co. w 1883 roku w Mannheim oraz Daimler-Motoren-Gesellschaft w 1890 roku w Cannstatt – nasza działalność biznesowa globalizowała się i stawała coraz bardziej kompleksowa. Wymogi prawne, jakim bez żadnych ograniczeń muszą dziś sprostać nasi pracownicy, są zróżnicowane jak nigdy dotąd, a ich przestrzeganie to dla nas sprawa priorytetowa.

Definicja compliance
Podstawę naszej działalności najlepiej charakteryzuje angielskie słowo compliance, oznaczające zgodność, przestrzeganie oraz respektowanie. Pod pojęciem compliance rozumiemy w koncernie Daimler przestrzeganie wszystkich – istotnych dla naszego modelu biznesowego – przepisów prawa, regulacji i dobrowolnych zobowiązań, a także odpowiednich wewnętrznych procedur i wytycznych, podczas wszelkich działań koncernu.

Organizacja compliance grupy Daimler
Dział Group Compliance (GC) definiuje coroczny program antykorupcyjny i wspiera jego realizację na całym świecie.

Zgłaszanie naruszeń przepisów i łamania zasad:  Business Practices Office (BPO)

Jednostkę Business Practices Office (BPO) utworzyła w 2003 roku Komisja Rewizyjna Rady Nadzorczej Grupy Daimler. BPO z siedzibą w Stuttgarcie odpowiada za przyjmowanie oraz dokumentowanie wskazówek dotyczących przypadków potencjalnego naruszania przepisów lub regulacji obowiązujących wewnątrz organizacji. BPO uruchamia w takich przypadkach i koordynuje wewnętrzne procedury sprawdzające.

Wszelkie nadużycia i nieprawidłowości mogą zgłaszać do BPO zarówno pracownicy, jak i partnerzy zewnętrzni na całym świecie, a dużą skuteczność systemu zapewnia ochrona osób zgłaszających się oraz tych, których zgłoszenia dotyczą. W przypadku, gdy zezwalają na to lokalne przepisy o ochronie danych, zgłoszenia mogą być również anonimowe.

Kodeks zasad (pdf)